La lluita antirepressiva i la defensa de l’Amnistia: les claus del I Congrés d’Advocacia per a la defensa de drets civils i polítics

Una cinquantena de persones van assistir dissabte al I Congrés d’Advocacia per a la defensa de drets civils i polítics, organitzat per Amnistia i Llibertat

Aquest passat dissabte 19 de març, Amnistia i Llibertat va apostar per un espai de trobada, formació i organització amb l'objectiu de continuar bastint un mur de contenció contra la repressió i també per dotar dels coneixements necessaris que permetin posar aquesta causa general contra el poble català a l'agenda pública, amb una solució encarada a l'Amnistia.

En aquest sentit, l'associació celebra com un èxit poder posar les eines que es disposen a l'abast per reconèixer l'essència política d'aquest conflicte que ha de passar per la solidaritat antirepressiva i l'amnistia.

Durant la jornada es van realitzar ponències sobre la constitucionalitat de l'Amnistia, amb Joan Ridao i Sonia Güell, el dret penal de l'enemic, amb Guillermo Portilla i Anaïs Franquesa, el camí fins al Tribunal Europeu de Drets Humans, amb Benet Salellas i Bill Browling, i, finalment, la repressió econòmica i la litigació estratègica, amb Andreu Van Den Eyden, Clara Serra i Josep Maria Aguirre.

La jornada va finalitzar amb una cloenda per part dels portaveus d'Amnistia i Llibertat.

D'una banda, Susanna Pagès, va apuntar que "El I Congrés d'Advocacia és un esdeveniment crucial en clau de la lluita antirepressiva. És vital que estiguem organitzats i en xarxa. Perquè quan som més forts, és quan podem articular una resposta conjunta i actuar de manera coordinada".

I finalment, Dani Villalaín, va posar el focus en la necessitat d'estar més preparats per un nou embat democràtic contra l'Estat: "Hem d'estar més formats, més preparats, més organitzats per tal d'aturar tota ofensiva repressiva que puguin fer contra nosaltres".

Els aprenentatges obtinguts del Congrés seran recollits en unes conclusions per un comitè científic, i publicats perquè tothom pugui continuar formant-se i treballant per l'Amnistia i la Llibertat!